dieta dukana

Zalety diety proteinowej

Dieta Dukana jest obecnie jednym z najpopularniejszych programów odchudzających. Nie wiąże się ona z wieloma restrykcjami, a jej skuteczność jest niekwestionowana. Podstawowym założeniem diety jest ograniczenie ilości spożywanych węglowodanów i lipidów. Posiłki powinny zawierać jak największą ilość protein.

Podstawową zaletą diety proteinowej jest mała ilość rygorów, które musi przestrzegać osoba odchudzająca się. Najbardziej dolegliwa jest pierwsza faza diety, podczas której należy spożywać wyłącznie produkty o wysokiej zawartości białka. Jedzenie powinno zawierać jednocześnie jak najmniejsze ilości tłuszczu. Na szczęście pierwsza faza diety trwa maksymalnie 10 dni. W każdym następnym etapie programu odchudzającego pojawiają się nowe posiłki, które będziemy mogli spożywać naprzemiennie z pokarmami wysokobiałkowymi. Ważne jest, aby przetrwać krótki czas monotonii, który na szczęście przynosi wymierne efekty.

Skuteczność diety Dukana

Dieta Dukana skuteczna będzie tylko wtedy, gdy będzie jej towarzyszyć określona aktywność fizyczna. Twórca programu odchudzającego doradza dwadzieścia minut marszu dziennie. Bez wątpienia nie jest to aktywność, która nadmiernie obciąży nasz organizm. Warto wspomnieć, że niemal każda dieta o zbliżonej skuteczności zaleca zdecydowanie cięższe ćwiczenia fizyczne. Dukan zaleca również spożywanie dużej ilości napojów, najlepiej półtora litra wody dziennie. W grę wchodzą również niesłodzone napoje oraz mleko o minimalnej zawartości tłuszczu. Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu organizmu, skutki uboczne związane ze stosowaniem diety będą marginalne.

Spora liczba rygorystycznych diet bardzo negatywnie oddziałuje na organizm. Program opracowany przez Dukana jest mało dolegliwy. Jeżeli stosujący dietę będzie skrupulatnie przestrzegał jej założeń, nie doświadczy dotkliwych skutków ubocznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *